پیانو آکوستیک یا دیجیتال یا گرند

پیانو آکوستیک یا دیجیتال یا گرند

پیانو آکوستیک یا دیجیتال یا گرند
پیانو آکوستیک یا دیجیتال یا گرند

 

خرید بهترین پیانو، نسبت با نیاز ها و خواسته های شما از آن رابطه مستقیم دارد. بگونه ای که شما از سازتان بهترین استفاده و لذت را ببرید اما اگر اطلاعات کمی دارید با خواندن این مقاله از ملوداکس با پیانو و ملزومات خرید آن آشنا میشوید.

خواسته های خود را بدانیم!

بودجه ای برای خرید مشخص کنیم: 

درصورتی که با کمترین بودجه برای خرید اقدام کنیم مسلما با کمترین کیفیت کالا برخوردار میشویم پس باید نسبت به توان و خواسته های خودمان یک بودجه نهایی اتخاذ کنیم.

برای مثال پیانو های آکوستیک از رنج 4 هزار دلار شروع میشود (از دلار استفاده میکنیم چون وارداتی هستند و با دلار سنجیده میشوند.) تا 200 هزار دلار، در صورتی که بخواهید دست دوم خرید کنید از هزار دلار شروع میشود.

این اعداد تا حدودی نسبی هستند. یا برای خرید پیانو برقی از 800 دلار دست اول و 200 دلار دست دوم شروع میشود تا 10 هزار دلار.
این تفکر که “برای شروع یادگیری از ساز بی کیفیت و مقدماتی استفاده کنیم ” شدیدا توصیه نمیشود و یک باور غلط است زیرا ساز های بی کیفیت دارای صدا های اضافی و حتی رنج فرکانس اشتباه هستند و برای یادگیری کاملا انتخاب غلطی محسوب میشوند.

فضایی که در دسترس دارید برای پیانو را مشخص کنید:

بهترین پیانو دنیا بدترین پیانو برای شماست اگر فضای مناسب نداشته باشید. یک پیانو گرند 1.5 متر عرض دارد و 1.4 الی 2.9 متر طول دارد درحالیکه پیانو آکوستیک ایعاد 91*132 سانتی متر داراست و پیانو های برقی یا الکتریک دارای ابعاد (0.61-0.91) سانتی متر عرض و 1.4 متر طول دارند. جایگیری پیانو پس به عوامل متعددی بستگی دارد از جمله نقشه کشی خانه.

درصورتی که بیشتر مواقع در خانه مینوازید پیشنهاد میشود پیانو آکوستیک بخرید:

 این نوع پیانو در محیط خانه بهترین صدا را تولید میکند و نسبت به جای گیری جذابیت خاصی به خانه میدهد.
پیانو های دیجیتالی درست است ارزان تر هستند اما طول عمر کمی دارند این درحالی است که طول عمر پیانو های آکوستیک و گرند به 50 سال میرسد.

اگر بیرون از محیط خانه مینوازید پیانو دیجیتال بخرید:

اگر بیرون خانه مینوازید یا میخواهید برای جمع بزرگی از دوستان در فضای باز بنوازید این نوع پیانو انتخاب درستی است زیرا سبک وزن است و میتوانید به راحتی جابه جا کنید و به باند های صدا با توان خروجی بالا اتصالش دهید.

اگر آدم تنوع گرایی هستید پیانو دیچیتال بخرید:

 همانطور که گفته شد طول عمر این پیانو بین 5 تا 10 سال است و با هزینه کمتری نسبت به نوع های دیگر پیانو میتوانید خریداری کنید.


به دوستانتان اطلاع دهید

نظرات کاربران